A kedvezményezett neve: Risoteria Vendéglátó Korlátolt Felelősségű Társaság

a projekt címe: Technológiai fejlesztés a munkaerő megtartása és fejlesztése érdekében a Risoteria Kft.-nél

a szerződött támogatás összege: 11 269 813 Ft

a támogatás mértéke (%-ban): 70%

a projekt tartalmának bemutatása:
A Risoteria Kft. 10 éve alakult, egy éttermet üzemeltet, amely annak ellenére, hogy a budai várnál helyezkedik el, leginkább a Magyar vendégek körében ismert és kedvelt. A hazai vendéglátásban egyre ismertebb és kedveltebb ezt bizonyítja az évről évre emelkedő forgalom. Legfőbb szervezeti célunk, hogy munkatársaink létszámát megtartsuk, amely a kialakult járványügyi helyzetre tekintettel eddig úgy valósulhatott meg, hogy fejlesztési keretünket a visszaesett bevétel miatt munkatársaink folyamatos bérezésére csoportosítottuk át. Fejlődési lehetőségünk részben fejlesztéseinkben, részben munkavállalóink kapacitásában rejlik. Növelni szeretnénk állományi létszámunkat, amelyre jó esélyt ad a pályázati forrás, hiszen a technológiai korszerűsítés következtében több munkát vállalhatunk munkatársaink kapacitásának csökkentésével. A több munka nagyobb bevételt eredményez, amely megszilárdítja piaci pozíciónkat és több munkatárs felvételét teszi lehetővé. Jelenleg 10 éves gépparkunk már elavult, ám az erre az évre tervezett technológiai fejlesztési keretet átcsoportosítottuk munkatársaink munkahelyeinek védelmére. Szerencsére ebben sikeresek voltunk, a 2020. áprilisi foglalkoztatotti létszám 27 fő, mert nem akartunk megválni alkalmazottainktól.
Erőforrásaink a fejlesztés végrehajtásához rendelkezésre állnak mind a humán erőforrás, mind az infrastruktúra tekintetében. Vendéglőnk egy bérelt helységben működik, amely rendelkezik a tevékenységünk végzéséhez szükséges működési engedéllyel. Éttermünkben adott a konyha, amely berendezései a hatékonyabb munkavégzés érdekében cserére szorulnak, azonban az új berendezések elférnek a régiek helyére.A koronavírus járvány megjelenésével, majd a járványügyi intézkedések bevezetésével éttermünk klasszikus üzemelési formája megszűnt, ezért nagyon gyorsan kellett profilt váltanunk és bevezetnünk a házhoz szállítást. Munkatársaink gördülékenyen vették az akadályt, azonban bevételeink nagyban elmaradtak az ilyenkor megszokottól. Ez részben azzal magyarázható, hogy éttermünk egyik nagy előnye az elhelyezkedése (Budai vár), a másik pedig, hogy a karanténba került fogyasztók jó része spórolásba kezdett és nem éttermekben akarta elkölteni a pénzt, nem tudván, hogy milyen időszak elé néznek. Bevételeink visszaesésével az idén aktuálissá vált ingatlan korszerűsítési munkálatok és az eszközpark egy részének cseréje elmaradt, mert tartalékainkból kellett fedeznünk munkatársaink bérét. Ezt a döntést ma is meghoznánk, hiszen vállalkozásunk legfőbb hajtóereje csapatunk szakértelmében és lelkesedésében rejlik. Az elmaradt fejlesztések hosszú távon veszélyeztetik vállalkozásunk működését, mert az elavult gépparkkal már most is hátrányt szenvedünk. Nem tudunk elég hatékonyan dolgozni a konyhában, ami nem engedhető meg ebben a piaci helyzetben.

Projektünk keretében konyhánkba szeretnénk eszközöket beszerezni, amelyek hosszú távon biztosítják a hatékonyabb, gyorsabb, precízebb munkavégzést, illetve bérelt éttermi helyiségünkben szeretnénk korszerűsítési munkálatokat eszközölni. Ezen kívül tanácsadásban szeretnénk részt venni, amely a szervezeti struktúra, folyamatok optimalizálása célterületet szolgálja. Az eszközbeszerzéssel konyhánk korszerűsítése történik meg. Az új eszközök birtokában gyorsabbá vélik a hűtés (sokkoló beszerzése), pácolás, mosogatás (3 db különböző típusú ipari mosogatógéppel), bővíthetjük éttermi kínálatunkat a thermomixer segítségével, a vákuumkamra új üzletágunk, az éttermi kiszállítás csomagolásában segít, a jégkása készítő szintén éttermi palettánkat bővíti, a dagasztó és burgonyakoptató gépek pedig a gyorsabb konyhai munkálatokat teszik lehetővé. Ingatlankorszerűsítésünk azt a célt szolgálja, hogy energiafelhasználásunk csökkenjen és korszerűbbé váljon az új világítási rendszernek köszönhetően, illetve ajtóink cseréjével jobb hőszigetelés valósuljon meg. A tanácsadás igénybevételének indokoltsága, hogy az új üzletág kialakítása komoly kapacitást emésztett fel, még mindig nem működik teljesen gördülékenyen, mert ez a piac teljesen új számunkra. Bár teraszunk már megnyitott, még nem tértünk vissza arra a vendégszámra, amellyel korábban dolgoztunk, de jelenleg nagyon hasznosnak tartanánk a folyamatoptimalizálási és szervezetfejlesztési tanácsadást, mert nem tudjuk, hogy ugorhatjuk majd meg ezt a feladatot.

Beszerezni tervezett eszközeink, az infrastrukturális fejlesztés és a tanácsadás eredményeként munkavállalóink létszámát meg tudjuk tartani, hiszen az éttermi kiszolgálásban nem keletkezik majd űr amiatt, hogy egyszerre szállítunk ki ételt és fogadjuk a helyszínen vendégeinket. Mivel jelenleg mindkét értékesítési területre szükségünk van, nem mondhatjuk a terasz megnyitásával, hogy kiszállítási üzletágunk bezár. Munkatársainknak viszont hatékonyabb, gyorsabb eszközökre van szüksége a munkavégzésre, mert időszakonként nagyon leterheltek az új munkafolyamatokkal. Számtalanszor láttunk már olyat, hogy egy-egy éttermi munkatárson a kiégés tünetei mutatkoznak meg, egyre gyakrabban a felmondások azokon a területeken, ahol túl nagy a stressz, de ennek semmilyen körülmények között nem akarjuk őket kitenni. Azért éltük fel legnagyobb részben cégünk tartalékait a bezárás idején, hogy 27 munkatársunkat megtartsuk, nem akarjuk őket a stressz miatt elveszíteni. A projekt megvalósulásával biztosítottnak látjuk munkatársaink számának további megtartását, sőt, ha a folyamat optimalizálásra és szervezetfejlesztésre vonatkozó tanácsadás eredményesnek bizonyul, reális esélyt látunk munkatársaink számának növekedésére is annak következtében, hogy mindkét üzletágunk megerősödik.


a projekt tervezett befejezési dátuma: 2022.03.31.

projekt azonosító száma: VEKOP-1.2.6-20-2020-00069

 

 

Keressen Minket! Elérhetőségek

06 (1) 224 7424
info@riso.hu

1012 Budapest, Lovas út 41.
(A Budai Vár tövében a Bécsi Kapu lábánál, bejárat most már a Várfok utca felől is!)
Riso Ristorante & Terrace, - II. osztály
Üzemeltető - Risoteria Kft.

Nézzen be hozzánk! Nyitva tartás

  • Hétfőtől vasárnapig 11:30-23:00
  • Konyha nyitvatartás 11:30-22:30
  • Üzleti ebéd (hétköznap) 11:30-15:00
Szép kártya elfogadóhely!

Foglaljon helyet nálunk! Asztalfoglalás

Foglaljon hozzánk asztalt gyorsan és könnyedén a Restu rendszerén keresztül. Amennyiben nem talál szabad időpontot a rendszerben, kérjük hívja közvetlenül éttermünket és kollégáink segíteni fognak Önnek a foglalásban.

Asztalfoglalás

Vissza